۱۳۸۷ آذر ۲۵, دوشنبه

وام 200 میلیارد توماني «قوامين» به حجت‌الاسلام مرتضي آقا تهراني متهم رديف اول تخريب تئاتر شهر




حجت‌الاسلام مرتضي آقا تهراني با دريافت وام 200 میلیارد توماني از موسسه مالي و اعتباري قوامين براي ساخت مسجد ولي عصر متهم رديف اول تخريب ساختمان تئاتر شهر است.
به گزارش چريك آنلاين، حجت الاسلام مرتضي آقاتهراني كه به معلم اخلاق دولت نهم نيز مشهور است و در حال حاضر نمايندگي مردم تهران را در مجلس شوراي اسلامي به عهده دارد در سال 1382 و با موافقت محمود احمدي‌نژاد –شهردار آن زمان- پروژه ساخت مسجد ولي عصر را در ضلع جنوبي تئاتر شهر آغاز كرد. وام ساخت اين مسجد را نيز موسسه مالي و اعتباري قوامين با موافقت محمدباقر قاليباف –سردار آن‌زمان و شهردار كنوني- به حجت الاسلام مرتضي آقاتهراني پرداخت كرد.
علت ساخت اين مسجد در ضلع جنوبي تئاتر شهر نيز درخواست مردم محله و نياز آنها به مسجد اعلام شده بود، در حالي كه خيابان ولي عصر و حتي كوچه هاي منتهي به آن نيز داري بافتي تجاري و اداري هستند كه حضور مسجد در اين منطقه به افت قيمت و تا حدودي كسادي كار مغازه هاي اطراف منجر خواهد شد و به نظر نمي رسد ساكنان حوالي چهارراه ولي عصر اشتياقي براي ساخت مسجد نشان داده باشند. منازل مسكوني اين محله نيز بيشتر مسيحي و جزو اقليت هاي مذهبي هستند.
دعواي دولت و شهرداري از يك سو و نفوذ و جايگاه مرتضي آقاتهراني و حمايت رييس جمهوري از ايشان از ديگر سو باعث شده بود تا پيش از اين مقصر اصلي ترك خوردن ديوار و سقف سالن قشقايي، تونل «متروي تهران» اعلام شود در حالي كه از يك ماه پيش رفته رفته كارشناسان شهرداري و ميراث فرهنگي بارها اعلام كردند عمليات حفاري مربوط به ساختمان ضلع جنوبي تئاتر شهر بحران ريزش تئاتر شهر را رقم زده است.
با آن كه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز بر اين نكته صحه گذاشت اما نه وزير و نه هيچ يك از مديران و مسوولان مرتبط با اين موضوع نام واقعي ساختمان نيمه كاره‌ي ضلع جنوبي تئاتر شهر را به كار نبردند و به جاي نام مسجد ولي عصر همواره از مجتمع فرهنگي و يا مجتمع فرهنگي و اداري نام بردند. همچنين نامي از مسوول ساخت پروژه مسجد ولي عصر نيز هرگز به ميان نمي آيد.
وام 200 میلیارد تومانی «قوامين» به مرتضي آقاتهراني براي ساخت مسجد ولي عصر در سال 82 به وي پرداخت شد؛ اما پروژه مسجد ولي عصر پس از پنج سال از مرحله گودبرداري و پي‌ريزي فراتر نرفته و اكنون متوقف مانده است.
در آغاز مراحل گودبرداري مسجد ولي عصر ديوار و سقف سالن قشقايي كه جنوبي‌ترين سالن نمايش تئاتر شهر بود ترك برداشت و سازندگان اين پروژه با مشاوره‌ي شهرداري منطقه 11 تنها به كشيدن ديواري ميان تئاتر شهر و مسجد خود اكتفا كردند تا در صورت تخريب تئاتر شهر به پروژه آن‌ها آسيبي وارد نشود.
در تمامي نشست‌هاي مشترك سازمان ميراث فرهنگي، مترو، تئاتر شهر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نماينده شهرداري منطقه 11 و حجت الاسلام مرتضي آقاتهراني حضور نداشته‌اند.
مجوز ساخت مسجد در ضلع جنوبي تئاتر شهر با دستور مستقيم احمدي‌نژاد در سال 1382 صادر شد و در همان تاريخ نيز موسسه مالي و اعتباري قوامين با موافقت و رضايت محمدباقر قاليباف وام 200 میلیارد توماني را به مرتضي آقاتهراني –از شاگردان مصباح يزدي- پرداخت كرد.

۳ نظر:

ناشناس گفت...

من واقعاًبراي اين مملكت و اين موسسسه متآسفم كه كمك به پرشدن چيب يك مشت چپاول كارميكنند.

ناشناس گفت...

به نظر من تمام توضيحات در متن داده شده و حتي يك كودك بي سواد هم از اين اقدامات دولت شاخ در مي آورد.تئاترشهر،مترو،و...... آيا همه فداي يك مسجد كه حتي هيچ كاربردي در ان مكان نخواهد داشت؟؟؟؟؟؟؟

ناشناس گفت...

مهم این است که خدا واسلام مهمتر است یاجیب وبه اصطلاح هنرمندی ما!!!!؟