۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۴, دوشنبه

پشت پرده تخلف احمدي‌نژاد و مشاور نيروي‌ انساني‌اش

علی ذبیحی مشاور نیروی انسانی احمدی نژاد که به تازگی با حکمي غیر قانونی به سمت مدیر عاملی سازمان تامین اجتماعی منصوب شده است از پست خویش در نهاد ریاست جمهوری سو استفاده می کند.
به گزارش چريک آنلاين، ذبیحی مشاور نیروی انسانی رئیس جمهور چندی پیش بر خلاف قانون و با وجود مخالفت وزیر رفاه و تامین اجتماعی به سمت مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی منصوب شد.این انتصاب پر حاشیه که با مخالفت وزرای کارو رفاه روبرو بود باعث شد که ذبیحی همچنان فاقد حکم قانونی باشد.
براساس قانون ، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی باید با هماهنگی اعضای شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی و تایید هیات وزیران و با حکم وزیر رفاه و تامین اجتماعی منصوب شود اما محمود احمدی نژاد که برای انتخابات ریاست جمهوری آینده به بودجه عظیم این سازمان نیازمند است با وجود مخالفت وزرای عضو شورای عالی رفاه و مجلس شورای اسلامی مشاور خود را بر صندلی سازمانی نشاند که یک پنجم بودجه خارج از شمول کشور را در اختیار دارد.
اختلاف میان اعضای هیات دولت با احمدی نژاد باعث شده که مصری وزیر رفاه و تامین اجتماعی همچنان از صدور حکم مدیر عاملی برای این مدیر تحمیلی خودداری کند.
اما اتفاق جدیدی که ابعاد تازه ای به این تخلف داده است استفاده غیر قانونی ذبیحی از سمت خود در نهاد ریاست جمهوری برای اجرای ماموریت واگذارشده است.
بر اساس قانون مشاورت رئیس جمهوری یک سمت رسمی بشمار می آید و بنابراین حضور ذبیحی در مقام مدیر عاملی سازمان تامین اجتماعی و مشاور رئیس جمهور بصورت همزمان یک تخلف اداری آشکار بشمار می آید.
گر چه در مواردی دیگر نیز منصوبان دولت نهم بر خلاف شعار قانون مداری خویش به چنین اقداماتی دست زده بودند و افرادی نظیر تمدن استاندار تهران همچنان سمت مشاور اقتصادی و زارع نجفدری مدیر عامل انتشارات علمی – فرهنگی پست مشاوره رئیس جمهور را یدک می کشند اما هیچیک تاکنون از این عناوین در سازمان های خود بهره نمی گرفتند ولی ماجرای ذبیحی ابعاد تازه ای به خود گرفته است.
مدیر عامل غیر قانونی سازمان تامین اجتماعی در نامه های خود که بر روی سربرگ این سازمان منتشر می شود از دو عنوان مشاور رئیس جمهور و مدیر عامل سازمان بصورت همزمان استفاده می کند که برابر قانون تخلفی آشکار بشمار می رود.
به گفته آگاهان علت این اقدام ذبیحی فقدان جایگاه قانونی وی در سازمان تامین اجتماعی است که به این ترتیب وی تلاش می کند با بهره گیری از دیگر مقام خود در نهاد ریاست جمهوری به جایگاه خود رسمیت ببخشد.اما با وجود چنین تخلف آشکاری عجیب است که رئیس دولت نهم هیچ عکس العملی در این باره از خود نشان نمی دهد و به این ترتیب میزان پایبندی خویش به شعار مبارزه با رانت خواری و برخورد با متخلفان را نمایان می سازد
پيش از اين محمود احمدي ن‍‍‍‍‍‍‍‍‍ژاد با ادغام سازمان حج و زيارت در سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بر خلاف نظر رهبر تذکري جدي دريافت کرده بود.اين اقدام نيز از نظر آگاهان تلاشي بود از سوي دولت نهم براي دست يابي به گنجينه مالي عظيم اين سازمان بود که مي تواند در رقابت هاي انتخاباتي به کمک طرفداران دولت نهم بيايد.اين اقدام با مخالفت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و نمايند رهبري در امور حج متوقف شد و به اين ترتيب رئيس دولت نهم نشان داد که براي تامين هزينه هاي انتخاباتي خود از هيچ کاري حتي خلاف نظر رهبر فرو گذار نيست.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

ين يارو براي موندن در جايگاه رييس جمهوري هر کاري مي کنه چون ميدونه که نفر بعدي که بياد از بوي گندش خفه ميشه