۱۳۸۷ اردیبهشت ۳۰, دوشنبه

افشاگری های وسیع از تخلف انتخاباتی در آباده

جو عمومی شهرستان آباده و خرمبید در پی تخلفات متعدد انتخاباتی علیه نماینده فعلی این شهرستان در مجلس شورای اسلامی ملتهب گزارش شده است.
در روزهای اخیر افشاگری وسیعی از سوی منابع آگاه پیرامون حمایت‌های مالی و غیر قانونی یک موسسه توانبخشی -که خود را با یک مقام عالی‌رتبه مرتبط می‌داند- از رقیب انتخاباتی نماینده فعلی منطقه و همین طور چشم پوشی تخلفات و تقلب ها از سوی فرمانداری، صورت گرفته است.
برپایه این گزارش ها تأکید محمود محمدی و نامه نگاری های او به مقامات برای استیفای حقوق مردم منطقه از موسسه توانبخشی که امتیاز بهره برداری از معادن سنگ مرمر این منطقه را در اختیار دارد موجب شده است که مسئولین این موسسه صدها میلیون تومان به نفع رقیب انتخاباتی او هزینه کنند و به خرید آرای مردم بپردازند.
در شاخه ی دیگری از این افشاگری ها اعلام شده که بسیاری از نمایندگان فرمانداری آباده نیز با این پروژه همراه بوده و به تخلفات انتخاباتی از جمله عدم مهر کردن شناسنامه واکنش نشان نداده و آن را گزارش نکرده اند.
یک منبع آگاه در فرمانداری آباده اعلام کرده در حالی که میزان مشارکت در شهرهای آباده و خرمبید پایگاه های اصلی محمود محمدی حدود 30 درصد در دور دوم کاهش داشته اما این رقم در بوانات، پایگاه اصلی رقیب محمدی حتی یک درصد نیز کاهش نشان نمی دهد.
به گفته این منبع آگاه دلیل این علت رأی‌سازی در بوانات به طرق مختلف بوده است.
وی همچنین اعلام کرده رقیب محمدی در دور اول از دو شهرستان آباده و خرمبید کمتر از 500 رأی کسب کرده اما در دور دوم بیش از 15 هزار رأی داشته که به طور جدی مورد سوال است.
این منبع آگاه با اشاره به مشخص شدن برخی تخلفات در شمارش مجدد آرای چند صندوق در بوانات از سوی بازرسان به شورای نگهبان تصریح کرد: «واقعیت این است که نماینده فعلی آباده قربانی انجام وظیفه‌ی نمایندگی خود شده و متأسفانه بدعت خطرناکی در حال شکل گیری است چون موسسه‌ای که با استفاده از نام یک فقیه مشهور مرتکب تضییع حقوق عمومی شده هم اینک در تأیید نماینده مردم این منطقه نیز دخالت غیرقانونی می‌کند.»
وی افزود: «متأسفانه این تخلفات و تقلب ها با آگاهی بسیاری از مسئولین فرمانداری صورت گرفته و نمایندگان فرمانداری در صندوق ها وقوع تخلفات را گزارش نکرده اند.»

هیچ نظری موجود نیست: