۱۳۸۷ اردیبهشت ۲۴, سه‌شنبه

شورای نگهبان در آزمون انتخابات آباده

انتخابات در آباده، خرمبید و بوانات موضوع اصلی گفت و گوهای مردم شده است در چند روز اخیر در هر جمعی که حضور داشتم چه کاسب ها و چه دانشجوها و چه سایر مردم، همه از وقوع یک شگفتی بزرگ در انتخابات مجلس حرف زده اند. با وجود آن که مردم نسبت به این وضعیت معترض هستند و احساس می کنند که با رأی و بالاتر از آن با حق قانونی و مسلم آن ها (همانطور که انرژی هسته ای حق مسلم ماست) بازی شده است اما در عین حال منتظر یک اتفاق مهمی هستند. در گفت و گو با دوستانم و همینطور با مردم در خیابان، تاکسی، بازار و... به این نتیجه رسیده ام که مردم آباده احساس می کنند تخلف و تقلب در انتخابات به حدی بوده است که حتی شورای غیرنگهبان هم نمی تواند چشم به آن ببندد چه برسد به شواری نگهبان که باید حافظ قانون اساسی و حقوق مردم باشد. نکته جالبی که من در این باره می توانم بگویم این است که تخلفات به ضرر نماینده ای بوده که به شدت به دنبال استیفای حقوق قانونی مردم از معادن سنگ مرمر این منطقه بوده است.
خب حالا اگر شورای نگهبان به سادگی از کنار این موضوع بگذرد آیا مردم این منطقه نمی پرسند که آن ها نگهبان چی هستند؟ به نظرم آقایان شورای نگهبان نه می توانند و نه وظیفه شرعی و قانونی آن ها اجازه می دهد که چشم بر تحریف عنوان نمایندگی ببندند و ناخواسته موجب بدگمانی مردم به مسأله انتخابات شوند.
من از دوستانم شنیدم که به برخی از آن ها در حوزه های رأی گیری هم پیشنهاد پول شده و هم این که اجازه یافته اند بیش از یک بار رأی بدهند البته ویژگی مشترک این حوزه ها آن بوده که مسولین اش علیه نماینده فعلی آباده موضع داشته اند. در این چند سالی که در انتخابات شرکت کرده ام هیچ وقت وضعیت را اینگونه ندیده ام و هیچ وقت ندیده ام که مردم اینگونه منتظر اعلام نظر شورای نگهبان در باره انتخابات باشند. فقط امیدوارم کسانی که در تهران نشسته اند و می خواهند نتیجه این انتخابات پرحاشیه را بررسی کنند بدانند که این روزها در بین مردم شایعه شده که یکی از چهره های سرشناس مرتبط با این شورا با کاندیدایی که می گویند تخلف وسیعی به نفع او شده از طریق موسسه ای که حق مردم این منطقه را در روز روشن می خورد و بالاتر از آن علیه نماینده آن ها که خواهان قطع این وضعیت بوده توطئه می کند، ارتباطاتی دارد . خدا کند راست نباشد اما شنیدم پول هنگفتی برای شکست دادن محمدی خرج کرده اند. نمی توانم رقم اش را بگویم چون باورتان نمی شود فقط بدانید که صحبت از 400-500 میلیون تومان است.
خب با این حساب شورای نگهبان اگر دامن خود را از این شائبه ها پاک نکند فردای روز قیامت در قبال این مردم چه پاسخی خواهند داشت.

هیچ نظری موجود نیست: