۱۳۸۸ مرداد ۱۸, یکشنبه

وکيل‌الدوله‌هاي دادگاه فرمايشي کودتاچيان را بشناسيد: «غلامعلي رياحي» و «امير حسين‌آبادي»

در دادگاه فرمايشي کودتاچيان که به محاکمه ي فله اي دستگيرشدگان مي پرداخت در مقابل آن همه متهم تنها دو وکيل داشت که اين دو وکيل (وکيل الدوله) به نام هاي «غلامعلي رياحي» و «امير حسين‌آبادي» نيز نقشي جز زينت المجالس نداشتند و حتي جمله اي در دفاع از موکلين خود به زبان نياورند.
به گزارش چريک آنلاين، «غلامعلي رياحي» و «امير حسين‌آبادي» که در اين دادگاه به عنوان وکلاي برخي متهمان حضور داشتند هرگز به عنوان وکيل و مدافع حقوق موکلين خود حاضر نشدند جمله اي به زبان بياورند.
پرسشي که براي بسياري از وکلاي فعال به وجود آمده اين است که چرا اين دو وکيل به عنوان زينت‌المجالس در اين دادگاه حضور يافتند و سکوت کردند. در ازاي اين سکوت در برابر کيفرخواست مطرح شده در دادگاه چرا از وکلاي خود دفاع نکردند؟
فراتر از نقش منفعل اين دو وکيل دادگستري در دادگاه فرمايشي نکته ي ديگري مطرح بود و آن هم اين که چرا «غلامعلي رياحي» به عنوان وکيل سعيد حجاريان در اين دادگاه فرمايشي حضور پيدا کرده آن هم در شرايطي که موکل او اصلا حضور ندارد و هيچ کس اطلاعات دقيقي در مورد وضعيت او ندارد؟
چرا غلامعلي رياحي در دادگاهي شرکت مي کند که در دفاع از موکلش نه تنها سخني نمي گويد بلکه حتي به نبود موکلش نيز اعتراضي ندارد.
جنبش سبز نام اين دو وکيل‌الدوله را به خاطر خواهد سپرد.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

چرا مادر ترانه موسوي با تلويزيون مصاحبه كرده است و خبرهاي شما را در مورد دخترش تكذيب مي كنداين روزها چيرو بايد باور كنيم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!

ناشناس گفت...

site zir ra check konid javabe soaletoon dar morede taranaro migirid

http://kadivar.blogspot.com/2009/08/blog-post_12.html