۱۳۸۸ تیر ۲۷, شنبه

سکوت انجمن صنفي عکاسان مطبوعات در مقابل دستگيري عکاسان

انجمن صنفي عکاسان مطبوعات با وجود دستگيري چند تن از عکاسان خبري مطبوعات کشورمان در برابر اين موضوع سکوت کرده است و تا کنون کوچک‌ترين واکنشي يا اعتراضي نسبت به اين موضوع مطرح نکرده است.
سکوت انجمن در حالي ادامه دارد که نزديک به يک هفته از دستگيري عکاساني چون مجيد سعيدي و ساتيار امامي مي‌گذرد. محافظه‌کاري و سکوت اين انجمن نشان مي‌دهد اعضاي هيات مديره آن نه دغدغه صنفي دارند و نه در شرايط بحراني به وضعيت اعضاي خود مي‌انديشند. در اين شرايط است که انجمن دست‌کم با صدور بيانيه‌اي مي‌تواند زنده بودن خود را اعلام کند و از مجامع بين‌المللي مرتبط با عکاسان خبري تقاضا کند تا از طريق نامه‌نگاري با نهادهايي چون سازمان ملل و طبعا فشار آوردن به حاکميت مصونيتي براي بازداشت‌شدگان فراهم کنند.
سکوت انجمن صنفي عکاسان مطبوعات تعبيري جز اين ندارد که اعضاي هيات مديره‌ي آن نگاهي شخصي به انجمن دارند و امنيت خود را با کار صنفي در تضاد مي‌بينند.
انجمن صنفي عکاسان مطبوعات برخلاف انجمن صنفي روزنامه نگاران در مقابل بازداشت همه روزنامه نگاران و خبرنگاران (چه عضو باشند و چه نباشند) واکنش‌هاي صريح و پي‌گيرانه‌اي داشته است.
برخي اعضاي هيات مديره اين انجمن را عکاساني از جمله راهب هماوندي، بهروز مهري و کاووس صادقلو تشکيل مي‌دهند.

هیچ نظری موجود نیست: