۱۳۸۸ تیر ۲, سه‌شنبه

به دليل همسونبودن با اهداف دولت// روزنامه ايران 4 روزنامه‌نگار و عضو تحريريه‌ي خود را اخراج کرد


دو روزنامه‌نگار، يک صفحه‌آرا و يک حروفچينِ شاغل در روزنامه‌ي دولتي ايران، روز گذشته از اين روزنامه اخراج شدند. دليل اخراج آنان، همسونبودن با دولت عنوان شده است.

چهار نفر از روزنامه‌نگاران و اعضاي تحريريه‌ي ويژه‌نامه‌هاي استاني روزنامه‌ي دولتي ايران پس از حدود دوسال کار در اين روزنامه، اخراج شدند. مسوولان اين روزنامه دليل اخراج آنان را همفکر نبودن با دولت نهم خوانده‌اند و از دادن هرگونه نامه‌ي اخراج به آنان خودداري کرده‌اند.

مهدي اورند، دبير گروه استان‌هاي خراسان شمالي، جنوبي و رضوي؛ علي خوشتراش، خبرنگار؛ نادر بهادران، صفحه‌آرا و طوفان جمالي، حروفچين، اسامي اين چهار عضو تحريريه روزنامه‌ي ايران است.

روزنامه‌ي دولتي ايران با بسياري از روزنامه‌نگاران و اعضاي تحريريه‌ي خود، از جمله اين چهار نفر، قرارداد کاري نبسته و آنان را بيمه نکرده است. اين در حالي‌ست که تعداد زيادي از عناصر وابسته به ستاد انتخاباتي محمود احمدي‌نژاد ـ که سابقه روزنامه‌نگاري نداشته و در چند ماه اخير وارد روزنامه شده‌اند ـ از روزنامه‌ي ايران حقوق مي‌گيرند و صاحب قرارداد و بيمه هستند، اما در روزنامه حضور ندارند.

اين روزنامه در چهار سال گذشته و در دولت نهم بسياري از روزنامه‌نگاران و پرسنل اداري خود را به دلايل گوناگون ـ که عمده‌ترين آن‌ها تفاوت نيروها با اهداف دولت محمود احمدي‌نژاد عنوان شده است ـ اخراج کرده و به استخدام نيروهاي وابسته به دولت و غيرحرفه‌اي اقدام کرده است. رويه اخراج نيروهاي غيرهمسو با روزنامه‌ي ايران ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست: