۱۳۸۸ مرداد ۲۶, دوشنبه

اول شهريور چهلمين روز درگذشت ترانه موسوي است


روز اول شهريور چهلمين روز درگذشت ترانه موسوي است. خبر مرگ ترانه موسوي بازداشتي تجمع مسجد قبا در هفتم تير روز 24 تير به وسيله خانواده اش اعلام شد.

به گزارش چريک آنلاين، ترانه موسوي از زمان دستگيري به مدت 18 روز ناپديد شده بود و پس از اين مدت خانواده اش با جنازه‌ي سوخته‌ي او مواجه شدند. روز 24 تير خانواده‌ي او خبر پيدا شدن جنازه‌ي او در حوالي قزوين را دريافت کرده بودند اما تاريخ دقيق مرگ او مشخص نيست؛ از اين رو زمان مرگ او از تاريخ 24 تير محاسبه مي‌شود که با اين حساب چهلمين روز درگذشت وي روز اول شهريور خواهد بود.

جنبش سبز براي چهلمين روز درگذشت بسياري از شهداي خود به تجمع مي پرداخت. در صورتي که تمايلي به تجمع براي چهلمين روز درگذشت ترانه موسوي وجود داشته باشد و اين تجمع به صورت رسمي از سوي رسانه‌هاي تحت اختيار سبزها اعلام شود، چريک آنلاين نشاني منزل ترانه موسوي را منتشر خواهد کرد.

محل دفن ترانه موسوي در روستاي وازيوار از توابع چمستان در استان مازندران اعلام شده است.

۱۳۸۸ مرداد ۲۴, شنبه

ماموران امنيتي خانواده عليرضا افتخاري را مجبور به نقل مکان به محلي نامعلوم کردند

خانواده عليرضا افتخاري، خبرنگار روزنامه ابرار اقتصادي که در تجمع هاي معترضان کشته شد با فشار دستگاه امنيتي وارد به اسباب‌کشي و نقل مکان به محل ديگري شدند.
به گزارش چريک آنلاين، خانواده اين قرباني که براثر اصابت باتوم به سرش درگذشت به شدت تحت کنترل قرار دارند و از هرگونه مصاحبه با رسانه ها و ارتباط با مسئولان محدود شده اند. آخرين اقدام ماموران امنيتي براي قطع ارتباط اين خانواده با رسانه ها جابه جايي و اسباب‌کشي اجباري و شبانه ي منزل اين خانواده به محلي نامعلوم بوده است.
انجمن صنفي روزنامه نگاران يک هفته پيش از اعلام رسمي خبر مرگ عليرضا افتخاري از اين خبر آگاه بود و در تماسي که با خانواده اين قرباني برقرار کرده بود با عدم همکاري آن ها مواجه شده بود. خانواده عليرضا افتخاري از هرگونه همکاري با انجمن و رسانه ها خودداري کردند و به ميرحسين موسوي و همچنين انجمن صنفي روزنامه نگاران ايران تلويحا گفته بودند که تعهدهاي سفت و سختي از آن ها براي سکوت گرفته شده و در صورتي که بخواهند به صورت آشکار و علني از مرگ فرزند خود سخن بگويند ممکن است مشکلاتي براي دخترشان نيز به وجود بيايد.
يک منبع آگاه مي گويد ميرحسين موسوي در ديداري که با اعضاي خانواده عليرضا افتخاري داشته از آن ها خواسته تا از مسيرهاي قانوني پرونده قتل فرزند خود را پيگيري کنند.

۱۳۸۸ مرداد ۱۸, یکشنبه

وکيل‌الدوله‌هاي دادگاه فرمايشي کودتاچيان را بشناسيد: «غلامعلي رياحي» و «امير حسين‌آبادي»

در دادگاه فرمايشي کودتاچيان که به محاکمه ي فله اي دستگيرشدگان مي پرداخت در مقابل آن همه متهم تنها دو وکيل داشت که اين دو وکيل (وکيل الدوله) به نام هاي «غلامعلي رياحي» و «امير حسين‌آبادي» نيز نقشي جز زينت المجالس نداشتند و حتي جمله اي در دفاع از موکلين خود به زبان نياورند.
به گزارش چريک آنلاين، «غلامعلي رياحي» و «امير حسين‌آبادي» که در اين دادگاه به عنوان وکلاي برخي متهمان حضور داشتند هرگز به عنوان وکيل و مدافع حقوق موکلين خود حاضر نشدند جمله اي به زبان بياورند.
پرسشي که براي بسياري از وکلاي فعال به وجود آمده اين است که چرا اين دو وکيل به عنوان زينت‌المجالس در اين دادگاه حضور يافتند و سکوت کردند. در ازاي اين سکوت در برابر کيفرخواست مطرح شده در دادگاه چرا از وکلاي خود دفاع نکردند؟
فراتر از نقش منفعل اين دو وکيل دادگستري در دادگاه فرمايشي نکته ي ديگري مطرح بود و آن هم اين که چرا «غلامعلي رياحي» به عنوان وکيل سعيد حجاريان در اين دادگاه فرمايشي حضور پيدا کرده آن هم در شرايطي که موکل او اصلا حضور ندارد و هيچ کس اطلاعات دقيقي در مورد وضعيت او ندارد؟
چرا غلامعلي رياحي در دادگاهي شرکت مي کند که در دفاع از موکلش نه تنها سخني نمي گويد بلکه حتي به نبود موکلش نيز اعتراضي ندارد.
جنبش سبز نام اين دو وکيل‌الدوله را به خاطر خواهد سپرد.

۱۳۸۸ مرداد ۱۳, سه‌شنبه

آماده باش کامل نيروهاي مسلح// نيروي انتظامي تذکر گرفت

به کل نيروهاي مسلح از امشب آماده باش اعلام شده و ميزان اختيارات آن‌ها در چهار سطح تعريف شده است.
به گزارش چريک آنلاين، مديريت نيروهاي امنيتي به طور کامل به سپاه واگذار شده است و اين نيروها به اين ترتيب با سطح اختيارات مختلف تعريف شده اند: دايره اول: نيروهاي ويژه سپاه . دايره دوم: نيروهاي قرارگاه ثارالله . دايره سوم: بسيج . دايره چهارم: نيروي انتظامي.
نيروي انتظامي از کمترين اختيارات و ميزان مديريت برخوردار است و چنان که منابع آگاه مي‌گويند روز گذشته در جلسه شوراي تامين استان نيز نيروي انتظامي را «بي عرضه» خطاب کرده اند.

۱۳۸۸ مرداد ۱۲, دوشنبه

104 تن از مسافران هواپيماي بندرعباس بليت‌هاي پرواز خود را پس دادند

104 تن از مسافران هواپيماي عازم بندرعباس بليت‌هاي خود را پس دادند و حاضر به پرواز نشدند.
به گزارش چريک آنلاين، به دنبال فزوني گرفتن اختلال در خطوط هوايي و سقوط هواپيماها امروز 104 نفر از مسافراني که عازم بندرعباس بودند از اين پرواز صرف‌نظر کردند.
همچنين گفته مي‌شود تا کنون 10 مورد از هواپيماها در حين فرود با مشکل باز نشدن چرخ‌ها مواجه شده اند.
از کساني که در مورد پرواز بندرعباس اطلاعات بيشتري دارند تقاضا مي‌کنم با ارسال نظر اين خبر را کامل کنند.

پدر ترانه موسوي درگذشت

پدر ترانه موسوي که دندان‌ساز بود و به علت بيماري قلبي و عمل قلب از يک ماه پيش در منزل بستري بود درگذشت.
به گزارش چريک آنلاين، تاريخ مرگ پدر ترانه موسوي به گفته‌ي يک منبع آگاه چهارم يا پنجم مرداد يعني هفت روز پيش است.
در حال حاضر تنها کسي که از خانواده ترانه باقي مانده مادر اوست: زني نسبتا بلند قد و کمي چاق با موهاي کوتاه سفيد، پوست سفيد و برآمدگي‌ شبيه به غبغب ناشي از گواتر در سمت راست گلو.